2011. augusztus 2., kedd

Játéktár - Betűjáték

Betűjáték, dobókocka, szavak és mondatok

Játékszabály: A játékot először csak egy dobókockával próbáljuk ki, majd ha sikeresnek bizonyul, akkor használjunk csak két dobókockát. A csoport tagjai húznak egy betűt a betűkészletből és dobnak a dobókockával. Ahányat dobtak, annyi szót kell mondani, olyat, ami a kihúzott betűvel kezdődik. Vigyázzunk nagyon, hogy ne csak főneveket, hanem jelzőket és más szófajokat is mondjunk. Mindenki megjegyzi a maga által kitalált szavakat. (A szavak változatát csak akkor kínáljuk fel, ha vannak önkéntesek, akik segítenek írni.) Ha körbeértünk és mindenkinek van minimum egy és maximum hat, azonos betűvel kezdődő szava, akkor jöhet a játék második része. A jól megjegyzett szavakból most mindenki alkosson egy mondatot. Kötőszavakkal, jelekkel, ragokkal ki lehet egészíteni a mondatot. Nagyon vicces mondatok tudnak így megszületni az egymással alliteráló szavakból. A legjobbakat felírjuk és eltesszük, hátha máskor is jót nevetünk rajtuk. 



2011. július 29., péntek

Játéktár - Tévériporter

A játék előkészítéséhez egy gyereket avassunk be, hogy kartonpapírból  készítsen egy mikrofont és rejtse el azt vacsoráig. Amikor mindenki helyet foglalt a terített asztalnál, mutassuk be segédünket, mint a helyi televízió riporterét. A riporter feladata hogy kifaggassa a családtagokat az ételről, az étkezési szokásaikról, arról, hogy szeretnek-e a saját házukban, vagy lakásukban élni, mit változtatnának meg, ha lenne rá lehetőségük. Az interjút magnóra is rögzíthetjük és vacsora után visszahallgathatjuk.




2011. július 27., szerda

Játéktár - Reklám

Eszköz: abszurd tárgyak
Idő: 5 perc reklámonként

Létszám: 1-2 fő reklámozó csapatonként
A kijelölt embereknek egy abszurd tárgyat kell reklámozniuk. Mondják el mire jó, miért előnyös, ha most vásárolják meg, stb. A reklámhoz bármilyen eszközt, módszert felhasználhatnak, törekedjenek a szellemességre is!



2011. július 26., kedd

Játéktár - Teke bajnokság

Mi meglévő lengő tekénkkel játszuk.  Amennyiben  ilyen  nincs kéznél, készíthető egyszerűen,  vízzel vagy homokkal töltött PET palackokból.  Egy faágra lógassunk fel  egy töltött palackot , a többi 9 darabból álló készletet pedig  alá helyezzük és  indulhat a játék . A játékszabály a neten megtalálható, de mi is találhatunk ki hozzá. 


2011. július 23., szombat

Játéktár - Hotelportás

Hotelportás I.

A történet egy hotelben játszódik, ahol a vendégek egyikének valamilyen komoly problémája akadt. Ezt megoldandó hívja is a portást, a kommunikáció viszont kisebbfajta nehézségekbe ütközik, a vendég ugyanis süketnéma. A vendégnek el kell mutogatnia a problémáját, és eztán a portással közösen megoldást is kell találniuk rá. A portás természetesen beszélhet.
Változat: Két csapat játszik, az egyik csapat kitalálja, mi legyen a vendég gondja. Ezt megsúgják a másik csapat egy tagjának, aki „elpanaszolja” bánatát a csapatának. A csapatnak természetesen segítenie kell a problémán.




Hotelportás II.

A játékban az nyer, aki legjobban észben tudja tartani az egytől negyvenig terjedő számokat. A hotelportásnak mindig tudnia kell, hogy melyik szoba foglalt, melyik szabad. Neki persze könnyű, mert ott van előtte a kimutatás, és ha nem jól emlékszik, megnézheti. Azonban a hotelportás játék résztvevőinek minden segítség, írás, jegyzet nélkül kell emlékezniük a kiadott és szabad szobák számára.
Választani kell egy játékvezetőt. Papír és ceruza van a kezében, és úgy foglal helyet, hogy a játékosok ne pillanthassanak bele feljegyzéseibe. A papírjára rá vannak írva a számok egytől negyvenig. A portásjelöltek sorban foglalják le a szobákat a vendégek részére, vagyis számokat mondanak egytől negyvenig. A vezető bekarikázza az elfoglalt számokat. Eleinte mindenki tud szabad szobát mondani. De amikor 20 szoba foglalt, és csak a maradék közt lehet válogatni, egyre nehezebb lesz a dolguk. Aki már elfoglalt számot mond, zálogot ad.

2011. július 21., csütörtök

Játéktár - Gól tüdőből

Eszköz: asztal, pingponglabda
Létszám: csapatonként 2-5 fő
Két csapatot alakítunk. Az asztal két ellentétes oldalán körülbelül 20 cm-es kapukat jelölünk ki. A csapatok célja, hogy az ellenfél kapujába befújják a pingponglabdát.

2011. július 19., kedd

Játéktár - Több a kerekem

A mai napon vidám versenyt hirdetünk: ki hány kereket vesz igénybe a gyakorlatban a napja során? (Görkori, bicikli, autóbusz, stb…)  Aki a legtöbbet teljesíti, annak lesz a „legtöbb kereke”. A számára készülő oklevél is kerek lesz.