2011. július 1., péntek

Jétéktár - Főpincér

A pincér öltözzön be: fekete nadrágba,  fehér fölsőbe, tegyen csokornyakkendőt a nyakába. Fogjon egy tálcát a kezébe és indulhat a verseny!  Különböző dolgokat  kell  a tálcán elszállítania a rajttól a célig. (pl. égő gyertyát, melynek égve kel maradnia,  gurulós dolgokat pl. labdákat-vagyis almákat, vízzel, azaz levessel  teli tányérokat, poharakat, stb. Az lesz a főpincér, aki a legrövidebb időn belül a legügyesebben  teljesíti a feladatokat.


2011. június 30., csütörtök

Játéktár - Térkép túra


Egy nagyobb városban (Pl. Pécsen) jelöljünk ki egy célpontot a térképen, ahova el kell jutni  annak segítségével. GPS kizárva! Legjobb 2 fős csapatokkal versenyezni. Az nyer, aki előbb a célba ér. Rajt! 


Egy nagyszerű lehetőség virtuális Föld körüli utazáshoz, a program letöltése után: itt




2011. június 28., kedd

Játéktár - Kincskereső

Első nap: Térkép I.
Dugjunk el egy titkos dolgot egy titkos helyre lakóhelyünkön. Készítsünk térképet hozzá, és adjuk oda egy felfedező kedvű játszótársnak, hogy keresse meg, hol van. 




2011. június 27., hétfő

Játéktár - Bűvész

Vacsora után, mindenki mutasson be 2 bűvész trükköt! Kié lesz a legjobb? Az ő trükkjeire bizony senki nem jön rá, hogy hogy csinálta.

Hol találhatsz jó bűvész trükköket?  itt

 

2011. június 25., szombat

Játéktár - Hamupipőke

Eszköz: lencse, rizs, bab, stb. és  kendők a szembekötéshez

Létszám: minimum két fő, vagy többen, csapatokat alkotva

Bekötött szemmel, megadott idő (3 perc) alatt a játékosoknak minél pontosabban szét kell választani az egy kupacba összeöntött lencsét, babot, kukoricát, stb.


A mesét is felidézhetitek: itt

2011. június 24., péntek

Játéktár - Hottentották királya

Először abban állapodik meg a társaság, hogy melyik betűt nem szereti a hottentották királya. Például nem szereti a k betűt. Most a játékvezető azt mondja: A hottentották királya éhes, mit adsz neki ebédre? A sorban az első felel: Levest. Utána a második: Húst. A harmadik: Tésztát. A negyedik: Gyümölcsöt.
Tehát mindent adhatunk neki, ami ennivaló, és amiben k betű nem fordul elő. Aki sokáig gondolkozik, vagy elhibázza a választ (pl. tököt vagy kávét adna szegény királynak), az zálogot ad. Ha már hárman adtak zálogot, a játék vezető új kérdést tesz fel.
Pl. A hottentották királya unatkozik: mivel szórakozzék? Más kérdések: Mit olvasson a király? Hova utazik a király? Hol lakik a király? Stb. Ha nem találunk újabb kérdést, választunk egy másik betűt a k helyett, s elölről kezdjük a játékot.

Kik azok a Hottentották?
Katt:ide

Ha már a betűknél tartunk, egy kis kedvcsináló betű barkácsoláshoz:
Katt: http://dekorella.hu/tag/textil-betu/

Ötlet dekorgumiból:


Ha a szövegszerkesztővel kinyomtatsz pár betűt, (nagy méretben) már van is sablonod.
Dekorgumiból kivághatod a betűt a sablon alapján. Ha mágnest teszel a hátuljára, a hűtőre is jó. Saját készítésű ajándék lehet névnapra, szülinapra, vagy csak egy felirat:

Szép napot!
 

2011. június 23., csütörtök

Játéktár - Az állatok királya

Az esti sötétségben a játékban résztvevő gyerekekkel jelöljünk ki egy helyet az udvaron, melyet egy-két zseblámpával megvilágítunk. Ezen a ponton fog elhelyezkedni egy gyerek, az oroszlán.  A többi játékos miközben elrejtőzik, az udvar különböző helyein, kiválaszt egy olyan állatfajtát, mely jellegzetes megkülönböztető hangokat hallat. Amikor az állatok királya elbőgi magát, akkor valamennyi állatnak válaszolnia kell a saját hangján, anélkül, hogy a rejtekhelyéről előbújna.  Ekkor az oroszlán 5 lépést tehet a hangok valamelyikének irányába, ismét kiállt egyet a sötétségben és az újra elhangzó feleletek alapján azonosítania kell valamelyik hangadót. Pl.: „Pisti a mogyoróbokorban megbújó kakas”. Ha az oroszlánnak sikerül felfednie az állat kilétét , akkor a játékos kiesik a játékból és helyet foglal az oroszlán mellett. A többiek ezen közben új állathangot választanak utánzásra és ismét elbújnak a kertben. Az utolsóként felismert állat töltheti be a következő oroszlán szerepét.