A pincér öltözzön be: fekete nadrágba, fehér fölsőbe, tegyen csokornyakkendőt a nyakába. Fogjon egy tálcát a kezébe és indulhat a verseny! Különböző dolgokat kell a tálcán elszállítania a rajttól a célig. (pl. égő gyertyát, melynek égve kel maradnia, gurulós dolgokat pl. labdákat-vagyis almákat, vízzel, azaz levessel teli tányérokat, poharakat, stb. Az lesz a főpincér, aki a legrövidebb időn belül a legügyesebben teljesíti a feladatokat.
2011. július 1., péntek
2011. június 30., csütörtök
Játéktár - Térkép túra
Egy nagyobb városban (Pl. Pécsen) jelöljünk ki egy célpontot a térképen, ahova el kell jutni annak segítségével. GPS kizárva! Legjobb 2 fős csapatokkal versenyezni. Az nyer, aki előbb a célba ér. Rajt!
Egy nagyszerű lehetőség virtuális Föld körüli utazáshoz, a program letöltése után: itt
2011. június 28., kedd
Játéktár - Kincskereső
Első nap: Térkép I.
Dugjunk el egy titkos dolgot egy titkos helyre lakóhelyünkön. Készítsünk térképet hozzá, és adjuk oda egy felfedező kedvű játszótársnak, hogy keresse meg, hol van.
2011. június 27., hétfő
Játéktár - Bűvész
Vacsora után, mindenki mutasson be 2 bűvész trükköt! Kié lesz a legjobb? Az ő trükkjeire bizony senki nem jön rá, hogy hogy csinálta.
Hol találhatsz jó bűvész trükköket? itt
2011. június 25., szombat
Játéktár - Hamupipőke
Eszköz: lencse, rizs, bab, stb. és kendők a szembekötéshez
Létszám: minimum két fő, vagy többen, csapatokat alkotva
Bekötött szemmel, megadott idő (3 perc) alatt a játékosoknak minél pontosabban szét kell választani az egy kupacba összeöntött lencsét, babot, kukoricát, stb.
2011. június 24., péntek
Játéktár - Hottentották királya
Először abban állapodik meg a társaság, hogy melyik betűt nem szereti a hottentották királya. Például nem szereti a k betűt. Most a játékvezető azt mondja: A hottentották királya éhes, mit adsz neki ebédre? A sorban az első felel: Levest. Utána a második: Húst. A harmadik: Tésztát. A negyedik: Gyümölcsöt.
Tehát mindent adhatunk neki, ami ennivaló, és amiben k betű nem fordul elő. Aki sokáig gondolkozik, vagy elhibázza a választ (pl. tököt vagy kávét adna szegény királynak), az zálogot ad. Ha már hárman adtak zálogot, a játék vezető új kérdést tesz fel.
Pl. A hottentották királya unatkozik: mivel szórakozzék? Más kérdések: Mit olvasson a király? Hova utazik a király? Hol lakik a király? Stb. Ha nem találunk újabb kérdést, választunk egy másik betűt a k helyett, s elölről kezdjük a játékot.
Kik azok a Hottentották?
Katt:ide
Katt:ide
Ha már a betűknél tartunk, egy kis kedvcsináló betű barkácsoláshoz:
Katt: http://dekorella.hu/tag/textil-betu/
Ötlet dekorgumiból:
Ha a szövegszerkesztővel kinyomtatsz pár betűt, (nagy méretben) már van is sablonod.
Dekorgumiból kivághatod a betűt a sablon alapján. Ha mágnest teszel a hátuljára, a hűtőre is jó. Saját készítésű ajándék lehet névnapra, szülinapra, vagy csak egy felirat:
Szép napot!
2011. június 23., csütörtök
Játéktár - Az állatok királya
Az esti sötétségben a játékban résztvevő gyerekekkel jelöljünk ki egy helyet az udvaron, melyet egy-két zseblámpával megvilágítunk. Ezen a ponton fog elhelyezkedni egy gyerek, az oroszlán. A többi játékos miközben elrejtőzik, az udvar különböző helyein, kiválaszt egy olyan állatfajtát, mely jellegzetes megkülönböztető hangokat hallat. Amikor az állatok királya elbőgi magát, akkor valamennyi állatnak válaszolnia kell a saját hangján, anélkül, hogy a rejtekhelyéről előbújna. Ekkor az oroszlán 5 lépést tehet a hangok valamelyikének irányába, ismét kiállt egyet a sötétségben és az újra elhangzó feleletek alapján azonosítania kell valamelyik hangadót. Pl.: „Pisti a mogyoróbokorban megbújó kakas”. Ha az oroszlánnak sikerül felfednie az állat kilétét , akkor a játékos kiesik a játékból és helyet foglal az oroszlán mellett. A többiek ezen közben új állathangot választanak utánzásra és ismét elbújnak a kertben. Az utolsóként felismert állat töltheti be a következő oroszlán szerepét.
Katt: állathangok
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)